20.12.2014

Sosyal Medya ile ilgili yorum yapmayan, fikir beyan etmeyeni dövüyorlarmış ben de tırstım ve bu yazıyı yazdım. Öncelikle fikrimi beyan edeyim Sosyal Medya yeni bir şey değil, toplumsal durumlarda katkısı olabilir ama her şey değil ayrıca çok da sosyal değil. Yazı tamamen mizah amaçlı olacağı için sosyal medyayı etkin kullanın yoksa asosyal olursunuz dememi beklemeyin. Yazının devamında ünlü kişilerin de sosyal medya ile ilgili sözlerine yer vereceğim.
SOSYAL MEDYA’DA FENOMEN OLMA ÇABASI
Popüler olmak eskiden beri insanların içinde olan bir arzuydu  bu arzu Sosyal Medya kavramı yaygınlaşınca da kolayca internete bağlı bir bilgisayarla popüler olmaya dönüştü tabii bu benim görüşüm. Takipçi satın almalar, karşılıklı takipleşme anlaşmaları derken bir hırsa yarışa dönüştü, çok büyük firmalar bile twitter hesabındaki takipçi sayısını arttırmak için olmadık yöntemlere giriştiler daha mı saygın oldular? Hayır, tam tersi “noluuur bizi beğenin takip edin” den öte gidemediler.
         
SOSYAL MEDYA’DA  FENOMEN OLMA ÇABASINDAKİ BİRİ NASIL ANLAŞILIR?

*Her an her yerde paylaşımda bulunur.
*Takipçileri ile bir siyasetçinin seçmeni ile ilgilendiği gibi ilgilenir
*Beğeni sayılarını takipçi sayılarını sürekli karşılaştırır, kıskançlık krizine girer.
*Yaptığı ufak şeyleri bile abartarak yazar, İngiliz Kraliyet ailesindenmiş gibi davranır.
*Ya fotoğrafçı ya manken ya felsefecidir hiç biri olmadı psikolojik bir hastalığı vardır paylaştığı resimlerle bunu pekiştirmezse olmaz.
SOSYAL MEDYA HAKKINDA NE DEDİLER?
*Bir kişiye iyilik yapmak istiyorsan ona paylaşması için komik söz verme ona espri üretebilmeyi öğret Konfüçyüs
*Bir yerde olduk olmadık kişiler popüler oluyorsa o yerde güneş batıyor demektir Konfüçyüs
*Myspaces vardı msn vardı onların neyini beğenmediniz !!1bir  Bill Gates
*Senin sosyal medya hesabın olabilir yüzlerce takipçin olabilir ama benim hepsinin arasına dalıp pataklayacak kadar yeteneğim var Bruce Lee
*Bir daha adıma sahte hesap açtığını görem… (Bütün Ünlü Kişiler)
*Sosyal Medya kavramını bulan ilk kişi isviçrede balıkçılık yaparak yaşamını geçirmektedir boş vakitlerinde keman çalar ayrıca sıkı bir Manchester United taraftarıdır  Ertem Şener
*Sosyal Medyayı sevenin twitter’ı olmalı  Friedrich Nietzsche

19.12.2014





İş arama ve başvuru sürecinde geleneksel gazete ilanları yerini önce kariyer sitelerine sonra da sosyal medya kanallarına bıraktı. Artık iş arayanlar FacebookTwitter veLinkedIn gibi sosyal ağları takip ediyor ve buralardan başvuruda bulunuyorlar.
Aynı şekilde şirketler de ilanlarını sosyal medya kanallarından vermeye artık daha eğilimliler. Üstelik sosyal ağlar işe alınma şansınızı artırdığını gibi o işte daha uzun süre çalışmanızı da sağlıyor. Zira sosyal ağların iş ve eleman bulma alanındaki yerini araştıran Jobvite‘ın hazırladığı infografiğe göre sosyal ağlardan iş bulanlar bu şirketlerde daha uzun yıllar çalışıyor.
Araştırmada aynı şekilde şirketlerin sosyal ağlardaki iş ilanları sayesinde daha kaliteli ve donanımlı çalışanlar bulduğunu gösteriyor. Sosyal medyadan iş ve çalışan bulma yönteminin son 6 yılda hızla arttığını ortaya koyan araştırmaya göre ankete katılan şirketlerin %94’ü sosyal medya hesaplarından iş ilanlarını veriyor ya da bu yıl içinde bu yönteme geçmeyi planlıyor.
Sosyal ağlar üzerinden yapılan başvuruları değerlendiren firmalar, çalışan kalitelerini %49 oranında, sayısını ise %43 oranında artırdıklarını söylüyorlar. İşe alım süreçlerini de böylelikle hızlandırdıklarını söyleyen şirketler, %33 oranında zamandan tasarruf ettiklerini dile getiriyorlar.
Şirketlerin sosyal ağlardaki kariyer sayfalarından işe alımlar %61 oranındayken geleneksel ilanların başarıya ulaşma oranı %14. Diğer yandan sosyal medyadaki iş ilanlarından işe kabul edilen çalışanların %43’ü o şirkette 3 seneden fazla çalışırken, geleneksel yöntemlerde bu oran %14’lerde kalıyor.
Detaylı bilgi için aşağıdaki infografiği inceleyebilirsiniz.
Sosyal-Medya-İse-Alim

18.12.2014



17.12.2014



Okul hayatımıza ilk başladığımız yıllardan beridir öğretmenlerimiz bizlere günlük yazmamızı tavsiye ederdi. Çünkü kendimizi ifade etmemizde ve kalemimizin kuvvetli olmasında  günlük yazmanın önemi büyüktür. Gelişen teknoloji ile birlikte günlükler de biraz değişikliğe uğrayarak internet dünyasına taşındı.Bugün hemen hemen her konuda internet günlüğü bulmak zor olmasa gerek. Peki bir blog yazmanın ne derece önemi var? Blog yazmak bize ne kazandırır?
1)Bilginizi artırır
2)İyi bir yazar olmanızı sağlar
3)Güçlü bir ağa sahip olursunuz
4)Kendi işinizin patronusunuzdur
5)Para Kazandırır


























































































15.12.2014



Şimdiye kadar hiç uluslararası mobil kullanıcı sayısını ve büyümesini açıklamayanFacebook‘un Avrupa ve Orta Doğu pazarlarındaki mobil kullanıcı sayıları ortaya çıktı. Elde edilen verilerde Türkiye’deki günlük ve aylık toplam aktif Facebook kullanıcıları ve mobilden bağlanan kullanıcıların tam sayısı da yer alıyor.
Facebook şimdiye kadar şeffaflık raporlarında mobil kullanıcı sayısını global toplamını paylaştı ve hiçbir zaman ülke bazında bu verileri açıkça belirtmedi. Facebook’un ülkeler bazındaki büyümesi merak edilirken Techcrunch‘ın Facebook iş ortaklarından Annual’dan ele geçirdiği belge dünyadaki hangi ülkelerin Facebook’un mobil büyümesine hizmet ettiğini sonunda gözler önüne seriyor.
Toplamda 1.19 milyar aylık kullanıcıya sahip olan Facebook’un 874 milyon aylık; 507 milyon günlük mobil kullanıcıya sahip olduğu bilinirken ele geçirilen bu yeni raporda Türkiye, Fransa, İtalya, İsveç, İsrael, Almanya ve İspanya’nın günlük ve aylık mobil kullanıcıları ayrıca belirtiliyor.
facebook-mobil-veriler
Türkiye’de her gün 9.5 milyon kişi Facebook’a mobil cihazlarından bağlanıyor
Rapora göre Türkiye’de toplam 19 milyon aylık aktif Facebook kullanıcısı varken aylık kullanıcı sayısı 33 milyonu buluyor. Bunların mobil oranlarına baktığımızda ise Türkiye’de 9.5 milyon kullanıcı her gün mobil cihazlarından Facebook’a bağlanırken aylık mobil aktif kullanıcı sayısı 20 milyona ulaşıyor.
Bu sayılara ve oranlara baktığımızda Türk Facebook kullanıcıların neredeyse yarısının sosyal ağa mobil cihazlarından bağlandığı ortaya çıkıyor. Bu Türkiye’deki sosyal ağ kullanım alışkanlıkları ve akıllı cihaz kullanımı açısından ilk defa elde edebildiğimiz önemli bir veri.
Raporda yer alan diğer ülkelere baktığımızda ise durumun diğer pazarlarda da Türkiye ile aynı durumda olduğunu görebiliyoruz. Zira çoğu ülkede mobil Facebook kullanıcıları toplam Facebook kullanıcıların neredeyse yarısına denk geliyor. Ancak İsveç’te mobil Facebook kullanıcılarının ezici çoğunlukta olduğunu görüyoruz; İsveç Facebook kullanıcıların %81’i sosyal ağa mobil cihazlarından bağlanıyor.
Her ne kadar Facebook’un bu mobil kullanıcı verilerini neden kamuoyuyla açıkça paylaşmadığı bilinmese de bu rapor Facebook’un Avrupa ve Orta Doğu’daki önemli ülkelerde mobilde oldukça büyüdüğünü ve çok büyük bir kitleye ulaştığını gösteriyor. Facebook’un son dönemdeki mobile yoğunlaşma çabaları ve en son video reklamları mobilde hayata geçirmesinin altında bu büyük mobil büyüme yatarken sosyal medya devinin reklamverenleri özellikle mobile çekme çabaları da daha anlaşılır oluyor.

ADMİN

ADMİN

POPÜLER YAZILARIM

Unordered List

Text Widget

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Blogger news